- Výměna motorového oleje a čištění olejových filtrů. Olej je nutné měnit po cca. 10mH a to následujícím způsobem : po zahřátí motoru postavíme motocykl do vertikální polohy a dáme vhodnou nádobu pod motor - sejmeme napouštěcí zátku č.1 a poté vypouštěcí šroub č.2 na kterém je připevněn magnet pro zachycení nečistot (špon). Po sejmutí víčka a vyndání olejového filtru č.3 vyšroubujeme ještě síťové filtry označené č.6 a dva v sobě zasunuté č.4-5, poté motocykl nakloníme ze strany na stranu aby došlo k vyprázdnění veškerého motorového oleje. Vše důkladně očistíme, namontujeme zpět vypouštěcí zátku č.2, vložíme nový olejový filtr a zašroubujeme víčko č.3, vyčistíme benzínem a stlačeným vzduchem síťové filtry č.4-5-6 a zašroubujeme zpět. Příslušným otvorem napouštěcí zátky č.1 nalijeme předepsané množství oleje (pro TE 1,4L např.Denicol Pro 2000 15W50) - zašroubujeme napouštěcí zátku - spustíme motor a necháme proběhnout na volnoběh.
zde je znázorněn postup při skládání síťových filtrů
- Kontrola motorového oleje. Po vypnutí motoru počkáme několik minut aby olej stekl do vany. Motocykl vodorovně postavíme a povolíme kontrolní šroub označen č.1. Po úplném vyšroubování kontrolního šroubu musí olej vytékat. Pokud je nutné olej dolít vyšroubujeme napouštěcí zátku označenou č.2 a vléváme olej dokud nezačne vytékat v kontrolním otvoru č.1.
- Přepad oleje z hlavy motoru je standardně zaveden do komory saní. Bohužel při pádu muže dojít k vtečení mot.oleje do sání, vzduchového filtru a nasátí oleje přes karburátor. Motor následně začne značně kouřit a zadusí se. Je dobré tento přepad nechat vytaženy volně ven a vstup do komory sání důkladně zatěsnit.
- Uvolněním a vyndáním hlavního šroubu mezi rámem a kyvnou vidlicí získáme přístup k jehlovým ložiskům které zajišťují chod vidlice. Šroub, ložiska a uložení je nutné nejméně 3x do sezóny promazat (např. Denicol Moto grease) popř. vyměnit jehlová ložiska.
- Přepákování kyvné vidlice je nutné často promazávat vhodnou vazelínou s použitím tlakové maznice. Jsou zde umístěny dvě šroubové maznice.
- Pro správné fungování vidlice je po každé jízdě důležité odpustit odvzdušňovacím šroubkem (ozn.D) vzduch z předních tlumičů. Tento vzduch zapříčiní špatnou funkci tlumičů a tlakem vytláčí olej pod těsnícími kroužky.
- Dále je nezbytné, aby v obou ramenech bylo předepsané množství oleje.
Kontrolu úrovně oleje uvnitř vidlice provádíme následujícím způsobem : sejmout uzávěry trubek, z tlumičů vysunout pružiny a nechat odkapat olej uvnitř, stlačit vidlici na doraz, zkontrolovat aby hladina oleje byla ve vzdálenosti A od horního limitu nosné trubky.
A = 80 mm - TE 250, SMR 400/450/510 90 mm - TE 450/510, TC 250/450/510
- Na tlumiče se pro ochranu používají dle typu tlumiče gumové nebo neoprenové návleky. Zabraňují otlučení, poškrábání a proniknutí písku a nečistot pod těsnící kroužky které se tímto rychleji opotřebují. Pro teleskopickou vidlici s hydraulickým tlumičem s vysunutým čepem se dají použít oba druhy návleků zatímco pro teleskopickou hydraulickou přední vidlici typu „upside-down“ se tlačenou nápravou pouze typ z neoprenu, ceny se pohybují od 400 do 700 Kč